هدایت به بالای صفحه

خارق: اخبار فناوری

تازه ترین خبرهای ایران و جهان در حوزه فناوری

بیل گیتس: هوش مصنوعی باید تحصیل و پزشکی را بهبود بخشد

  • ۵۰۹
بیل گیتس: هوش مصنوعی باید تحصیل و پزشکی را بهبود بخشد

هوش مصنوعی فناوری نوظهوری با پتانسیلی بسیار بالاست. پتانسیلی که به معنای آسیب هم می‌تواند باشد. هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و نوع‌دوست فعلی، بیل گیتس، به استفاده و توسعه فناوری هوش مصنوعی اصرار داشته و معتقد است باید از این فناوری برای ارتقای تحصیل و سلامت بهره برد.

بیل گیتس در مصاحبه با Monday با تشبیه هوش مصنوعی به انرژی و سلاح‌های هسته‌ای، ظرفیت این فناوری برای تغییرات بنیادی را مطرح کرد.

دنیا تابه‌حال فناوری‌های بسیاری که هم امیدوارکننده و هم خطرناک باشند، به خود ندیده‌ است.

اما بیل گیتس در رابطه با به‌کارگیری هوش مصنوعی در جامعه می‌گوید: «موارد معدودی در این زمینه وجود دارد.»

بیل گیتس، تحصیل و پزشکی را به‌عنوان نمونه‌ حوزه‌هایی نام برد که هوش‌ مصنوعی می‌تواند در آن به جامعه بشری خدمت کند.

با به‌کارگیری هوش مصنوعی در تحصیل، فرصتی طلایی برای تحول در علوم اجتماعی به وجود می‌آید.

بیل گیتس این جمله را در زمینه استفاده مفید از هوش مصنوعی مطرح کرده‌است. البته گیتس نگرانی‌های خود در رابطه با هوش مصنوعی را نیز قبل‌تر اعلام کرده‌ بود.

هوش مصنوعی با استفاده از فناوری جدیدی به نام شبکه عصبی که مبتنی بر نحوه عملکرد مغز انسان است، صنعت فناوری را دستخوش تحول کرده‌است. این فناوری کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد، از تشخیص چهره گرفته تا تشخیص هرزنامه‌ها. البته بیل گیتس خواهان فراتر رفتن استفاده هوش مصنوعی از غول‌های فناوری مانند آمازون،گوگل و فیسبوک است.

سلنیوم بیشتر، نوزادان نارس کمتر

کودکان آفریقایی / african kids

بیل گیتس به‌عنوان نمونه از نقش هوش مصنوعی در کشف رابطه کاهش عنصر سلنیوم و افزایش تولدهای نارس در آفریقا ازطریق بررسی داده‌های ژنتیکی 23andMe می‌گوید. طی ۱۸ ماه، باید فهمید که آیا افزایش دریافت این عنصر در مادرهای باردار کمکی به کاهش آمار نوزادان نارس خواهد داشت یا خیر.

ما انتظار کاهش ۱۵ درصدی تولد نوزادان نارس را داریم که باتوجه‌به جمعیت کل آفریقا، سالانه رقم قابل‌توجه و چشمگیر ۸۰۰۰۰ نوزاد از مرگ نجات خواهند یافت.

بیل گیتس امیدوار است که هوش مصنوعی در زمینه تحصیل به ما برای تشخیص موارد مفید و کارآمد کمک کند.

ما هنوز حتی تلاشی در راستای درک انگیزه، تحت تاثیر قرار دادن و شیوه‌های آموزشی که به‌طور جدی به افزایش کارایی سیستم کمک کند، نکرده‌ایم -- آموزش بهتر، ترک تحصیل‌های کمتر.

گیتس ثروتش را از راه شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت کسب کرده‌ است. از زمان بازنشستگی، گیتس شروع به فعالیت‌های خیرخواهانه کرده که شاید ارزشمندترین آن‌ها، تلاش وی برای کاهش مرگ‌های ناشی از مالاریا بوده‌ است.

سایر دیدگاه‌های گیتس:

  • ایالات متحده برتری خود در زمینه فناوری نسبت به سایر کشورها را از دست داده‌ است. به‌گفته گیتس، ایالات متحده سابقا در برتری کامل در زمینه پیشرفت‌های فناوری بوده‌ است. در حال حاضر ایالات متحده همچنان در صدر صنعت فناوری است اما سلطه آن از قبل کمتر شده‌ است. در دهه بعدی شاید این محققان آمریکایی نباشند که پیشرفت‌های هوش مصنوعی را پیش ببرند.
  • فعالیت‌های درونی سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی بسیار نامعلوم است. طبق نظر گیتس، عدم شفافیت سیستم‌های یادگیری عمیق امروزی آزاردهنده است. وی امیدوار است در آینده شاهد شفافیت بیشتر این سیستم‌ها بدون کاهش عملکرد آن‌ها باشیم.
  • تغییرات اجتماعی حاصل از رایانه‌های شخصی تازه ابتدای راه است. بیل گیتس می‌گوید جامعه تازه در حال درک بزرگی مشکلات نوپدید بشر که ریشه در شبکه‌های اجتماعی دارند، است.
  • بیل گیتس مسئله ناکارایی و عقب‌ماندگی سیستم آموزشی را به‌طور طنز این‌گونه بیان می‌کند. در روزهای بیل گیتس در مایکروسافت، نگرانی‌ای مبنی بر ایجاد شکاف دیجیتال بین قشر ثروتمند و فقیر توسط رایانه‌های شخصی وجود داشت. برای مثال وجود دسترسی به رایانه در مدارس برتر و گران‌تر برای دانش‌آموزان. اما در زمینه تحصیلات تا به امروز ارزش رایانه‌های شخصی صفر است و بیل گیتس خوشحال است که سبب ایجاد این شکاف دیجیتال نشد.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟ آیا به نظر شما هم هوش مصنوعی مورد کم لطفی قرار گرفته است؟ آیا این فناوری ظرفیت ایجاد تحول در زمینه‌های تحصیل و پزشکی را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اپل چه زمانی از iOS 13 رونمایی می‌کند؟

  • ۴۹۴
اپل چه زمانی از iOS 13 رونمایی می‌کند؟
بهای بلیت شرکت در این همایش از 1599 دلار شروع می‌شود و از هم‌اکنون قابل خرید است. همچون همیشه، به خاطر اپل اعلام کرد که کنفرانس سالانه جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) در روزهای 3 تا 7 ژوئن (13 تا 17 خرداد) برگزار خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، مانند سال‌های گذشته این کنفرانس چندروزه، که احتمالا اپل در آن نسخه‌های جدید پلتفرم‌های نرم‌افزاری خود (iOS 13، macOS 10.15، watchOS 6 و ...) را اعلام خواهد کرد، در مرکز همایش‌های McEnery در سان خوزه برگزار خواهد شد.
 
بنا بر اعلام وب‌سایت رسمی  WWDC اپل، «در همایش 2019 WWDC جدیدترین اخبار اپل اعلام خواهد شد و از کارهای بزرگ توسعه‌دهندگانی که تجربیات جدیدی در حوزه‌هایی از جمله یادگیری ماشین، واقعیت افزوده، سلامت و تندرستی و غیره خلق می‌کنند تقدیر خواهد شد.»
 
بهای بلیت شرکت در این همایش از 1599 دلار شروع می‌شود و از هم‌اکنون قابل خرید است.
همچون همیشه، به خاطر تقاضای بالا، بلیت‌ها به طور تصادفی به متقاضیان فروخته می‌شوند.
 
نسخه‌های جدید iOS ، macOS، watchOS 6 و tvOS تمرکز ویژه این مراسم به شمار می‌روند. بنا بر شایعات، iOS 13 دربرگیرنده یک حالت تاریک خواهد بود تا خواندن در شب‌هنگام آسان‌تر شود.
 


همچنین توسعه‌های رخ داده در پروژه Marzipan بخش جذاب‌تر این همایش است؛ این ابتکار که شایعات زیادی درباره آن منتشر شده برای توسعه‌دهندگان امکان پورت کردن اپ‌های iOS به اپ‌های Mac بدون نیاز به کارهای اضافی زیاد را فراهم خواهد آورد.
 
آوردن اپ‌های iOS به Mac می‌تواند این پلتفرم رایانشی تقریبا 20 ساله را به شیوه‌های جدیدی تحریک کند. اگرچه نایب رییس ارشد اپل در امور مهندسی نرم‌افزار قویا ادغام iOS و Mac در یک پلتفرم واحد را رد نموده است، ولی این شرکت در WWDC اعلام کرد که چند اپ iOS همچون News، Stocks و Voice Memos احتمالا به macOS پورت می‌شوند.
 
و البته این امکان نیز وجود دارد که اپل از rOS (سیستم عامل واقعیت) برای عینک‌های AR خود که درباره‌شان شایعاتی وجود دارد رونمایی کند و چه بسا HomePod را بر روی سرویس‌های موسیقی طرف ثالث بگشاید.
 
در عین حال، با اینکه WWDC یک همایش نرم‌افزارمحور است ولی ممکن برخی اخبار سخت‌افزاری نیز در حاشیه آن وجود داشته باشد.
مثلا گفته می‌شود اپل خود را برای ارائه نسخه‌های بازطراحی‌شده‌ای از آیپد 9.7 اینچی، آیپد مینی و ایرپادها آماده کند.

با دنیایی از بنچمارک‌های رسمی GTX 1080 همراه شوید

  • ۵۰۰
با دنیایی از بنچمارک‌های رسمی GTX 1080 همراه شوید

معماری پاسکال انویدیا، ماه آوریل سال جاری در همایش GTC این شرکت معرفی شد. کارتی که امروز مورد بررسی قرار می‌دهیم یعنی GTX 1080 از نظر منطقی جانشین GTX 980 بوده و از نظر قیمت نیز اختلاف زیادی با آن ندارد. قیمت این کارت 599 دلار اعلام شده است (در مقابل قیمت 549 دلاری GTX 980). برای دریافت جزییات بیشتر با ما در ادامه خبر همراه شوید.

حال که صحبت قیمت شد اشاره به یک مطلب را لازم می‌دانیم. معمولا نسخه‌ی رفرنس یا مرجع کارت‌ها، قیمت پایه‌ی آن را تعیین می‎کردند، اما این بار انویدیا شرکای خود را مجبور کرده که یک نسخه‌ی خاص از این کارت که Founders Edition نامیده شده را با قیمت 699 دلار به فروش برسانند. هزینه‌ی مدل‌های غیر مرجع که توسط این شرکت‌ها ساخته می‌شود نیز بالای 599 دلار خواهد بود. با توجه به این که شرکای انویدیا از خنک کننده‌های سفارشی و طراحی‌های VRM ویژه استفاده می‌کنند، بعید نیست شاهد قیمت‌هایی همانند Founders Edition باشیم.

pressshot

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، کارت گرافیک GTX 1080 بر پایه‌ی معماری پاسکال ساخته شده است. تعداد هسته‌های CUDA که در این کارت به کار رفته از GTX 980 بیشتر می‌باشد ( 2560 در مقابل 2048) تعداد واحد های TMU نیز افزایش یافته (160 در مقابل 128) و علاوه بر دوبرابر شدن میزان حافظه و افزایش آن به 8 گیگابایت، شاهد استفاده از حافظه‌های GDDR5X برای اولین بار هستیم. کلاک حافظه‌ی کارت 10 گیگاهرتز بوده که پهنای باند 320 گیگابایت بر ثانیه را از طریق گذرگاه حافظه‌ی 256 بیتی ارائه می‌دهد.  چنین پهنای باندی فقط با گذرگاه های 384 و 512 بیتی در حافظه‌های GDDR5 قابل دستیابی بود. در حافظه‌های HBM نیز شاهد حجم بیش از 4 گیگابایت نبوده ایم و HBM2 نیز عملا مورد استفاده قرار نگرفته است. احتمالا هزینه‌های ناشی از مورد استفاده قرار دادن این نوع حافظه، انویدیا را وادار به استفاده از GDDR5X کرده (که انصافا اجبار بدی نیست!)

front_small

در این بررسی، از نسخه‌ی Founders Edition استفاده شده است. اما به دلیل این که مشخصات فنی این نسخه با نسخه‌ی معمولی “هیچ” تفاوتی ندارد و تنها شاهد بهینه‌سازی در سیستم خنک کننده و استفاده از Back Plate بوده ایم، این نتایج عملا مربوط به نسخه‎‌ی 599 دلاری نیز هستند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی کارت را با سایر کارت‌های هم رده مقایسه کنید:
T1
همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تغییراتی در خنک کننده‌ی مرجع ایجاد شده که در تصاویر زیر به وضوح شاهدشان هستیم. از جمله تغییراتی در ظاهر هندسی و اضافه شدن یک Back Plate که بخش خاصی از آن قابل حذف است. ابعاد کارت نیز 27 در 11 سانتی متر بوده و به اندازه‌ی دو شیار، فضا نیاز دارد.

خروجی‌های کارت شامل یک پورت DVI، یک پورت HDMI و سه DisplayPort است. DisplayPort ها بروز رسانی شده اند و از این پس از رزولوشن 4K با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، 5K و و 60 هرتز و 8K و 60 هرتز با دو کابل، پشتیبانی می کنند.

outputs

فناوری SLI نیز تغییراتی به خود دیده و انویدیا پیشنهاد کرده که از SLI HB استفاده کنید. (در آینده در یک مقاله‌ی جداگانه به بررسی فناوری‌های جدید به کار رفته در GTX 1080 خواهیم پرداخت.) البته SLI معمولی برای دو کارت در دسترس است. کاربرانی که قصد استفاده از بیش از دو کارت برای حالت SLI را دارند باید از طریق سایت انویدیا اقدام به دریافت یک کد خاص کنند.
مشخصات قطعات به کار رفته در سیستم تست از قرار زیر است:
T2
و در نهایت شاهد عملکرد خیره کننده‌ی این کارت تک هسته‌ای در تفکیک پذیری 4K و با تنظیمات ULTRA در تمامی عناوین باشید. (از قرار دادن نتایج این کارت در تفکیک پذیری FULL HD صرف نظر کردیم چون اولا این کارت برای این رزولوشن طراحی نشده و حتی بردن نام FULL HD در کنار آن شرم آور است! دوما قدرت بالای این کارت منجر به ارائه‌ی فریم ریت هایی نجومی حتی در عناوینی که از نظر بهینه‌سازی بدنام هستند می‌شود. مانند نرخ فریم 160 در بازی Batman: Arkham Knight).
در جدول زیر نیز می‌توانید شاهد معجزه‌ی انویدیا در توان مصرفی کارت باشید. سه برابر کم مصرف تر از پرچمدار تک هسته‌ای AMD.
power_maximum
GTX 1080 کارایی خارق العاده ای دارد و یک جهش بزرگ نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود. از نظر توان مصرفی به شدت بهینه است. 8 گیگابایت حافظه از نوع GGDR5X داراست و برای اولین بار شاهد استفاده از Back Plate در نسخه‌ی مرجع هستیم. تکنولوژی های جدیدی همچون Ansel، FastSync، HEVC Video، VR در آن به کار رفته و از SLI در رزولوشن‌های بالا به خوبی پشتیبانی می‌کند. استفاده از HDMI 2.0b و DisplayPort 1.4 نیز در آن قابل تقدیر است. هر چند معایبی مانند قیمت بالای نسخه‌ی Founders Edition و محدودیت‌های خنک کننده‌ی رفرنس وجود دارند. یا عدم خاموش شدن فن در هنگام بیکاری. پیچیده تر شدن فرایند اورکلاکینگ و سر و صدای کارت که می‌توانست کمتر باشد. هر چند تمامی این مشکلات با عرضه‌ی نسخه های غیر مرجع قابل حل هستند. با در نظر گرفتن تمامی این مزایا و معایب، منبع این مقاله نمره‌ی 9.1 را به این کارت گرافیک اختصاص داده است.
به عنوان اولین کارت از سری پاسکال، می‌توان گفت که انویدیا قدم اول را مقتدرانه برداشته است. باید منتظر ماند و دید که سایر مبارزان انویدیا چه عملکردی به نمایش می‌گذارند.
برای دریافت اطلاعاتی از معرفی رسمی GTX 1080 می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید که قبلا طی خبری آن را به اطلاعتان رساندیم.

نخستین نوت‌بوک مجهز به GTX 1080M برای پیش‌خرید آماده است

  • ۴۹۴
نخستین نوت‌بوک مجهز به GTX 1080M برای پیش‌خرید آماده است

به نظر می‌رسد که شرکت طراح نوت‌بوک و قطعات گیمینگ‌ سوئدی یعنی IVY نخستین شرکتی است که شروع به پیش فروش لپ‌تاپ‌هایی مجهز به GTX 1080M کرده باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ادامه خبر همراه شوید.

افرادی که این لپ تاپ را پیش خرید کنند ۳۰۰۰ کرون تخفیف خواهند گرفت. (قیمت اصلی نوت بوک IVY 17P حدود ۲۴۰۰۰ کرون خواهد بود.)

انتظار می‌رود که این لپ تاپ ابتدا بیست و نهم ماه جولای و بعد از این تاریخ مجددا در ۱۷ آگوست عرضه شود. اگر این اطلاعات صحیح باشند، حدود یک ماه و نیم دیگر تا معرفی رسمی GeForce GTX 1080M فاصله خواهیم داشت. اطلاعات لو رفته این مطلب را هم تأیید می‌کنند که این کارت گرافیک Mobile (به معنای قابل حمل) از هشت گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 بهره خواهد برد. بنابراین خبری از حافظه‌های GDDR5X در نسخه‌های لپ تاپ GTX 1080 نخواهد بود.

IVY-Gaming-Laptop-17P-with-GTX-1080M

در Gamescom 2016 منتظر معرفی غول جدید انویدیا TITAN P باشید

  • ۲۳۹
در Gamescom 2016 منتظر معرفی غول جدید انویدیا TITAN P باشید

انویدیا در حال آماده شدن برای رونمایی از پرچمدار سری Pascal، یعنی GTX TITAN P طی مراسم Gamescom 2016 می‌باشد. این مراسم در شهر Cologne آلمان و بین ۱۷ تا ۲۱ آگوست برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که این کارت بر مبنای سیلیکون GP100 طراحی شده و در دو مدل ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه شود. با گیمفا در ادامه خبر برای جزئیات بیشتر همراه باشید.

اگر این مطلب در مورد حجم حافظه‌ی کارت صحیح باشد، قطعا رابط حافظه‌ی این کارت‌ها متفاوت خواهد بود. نسخه‌ای که ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 خواهد داشت از رابط ۴۰۹۶ بیتی و نسخه‌ای که ۱۲ گیگابایت حافظه از همین نوع دارد، از رابط ۳۰۷۲ بیتی بهره خواهد برد. این اقدام انویدیا بسیار شبیه به کاری است که با شتاب دهنده‌های تسلا P100 انجام داد. توان مصرفی کارت نیز با وجود قدرت بالای آن چیزی بین ۳۰۰ تا ۳۷۵ وات بوده که از طریق دو کانکتور ۸ پین تأمین می‌گردد.

۱۲a

البته سیلیکون GP100 و کارت گرافیک GTX TITAN P تنها محصولاتی نیستند که برای شیفتگان دنیای کارت‌گرافیک در نظر گرفته شده. در کنار این موارد، انویدیا در حال کار بر روی یک سیلیکون به نام GP102 است که با توجه به نامش، جایی بین GP100 و GP104 قرار گرفته. می‌توان حدس زد که این به معنای از دست‌دادن هسته‌های کودای FP64 که بر روی GP100 وجود دارند بوده و به جای آن شاهد ۳۸۴۰ هسته‎‌ی کودا از همان نوعی که بر روی GP104 وجود دارد خواهیم بود. هم‌چنین انتظار می‌رود GP102 از حافظه‌های GDDR5X با رابط حافظه‌ی ۳۸۴ بیتی بهره برده و در نهایت GTX 1080Ti نام گذاری گردد.

واضح است این اقدام انویدیا سبب می‌شود کیفیت TITAN P نسبت به ۱۰۸۰Ti بیشتر شده و بر خلاف نسل‌های قبل، امکاناتی در اختیار سری تایتان قرار بگیرد که فاصله‌ی بین دو کارت ذکر شده افزایش یافته و ارزش خرید پرچمدار این شرکت، بیش از پیش گردد.

Gamescom 2016 در تاریخ ۲۱ – ۱۷ ماه آگوست ( ۳۱ – ۲۷ مرداد ماه) در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.

نسخه‌های ۴ گیگابایتی RX 480 قابل تبدیل به نسخه‌ی ۸GB هستند

  • ۲۱۵
نسخه‌های ۴ گیگابایتی RX 480 قابل تبدیل به نسخه‌ی ۸GB هستند

شاید قبلا در مورد باز کردن واحدهای سایه زنی از طریق مادهای BIOS شنیده باشید. حالا نظر شما در مورد دو برابر کردن حافظه‌ی کارت‌گرافیک‌تان چیست؟ با گیمفا در ادامه خبر برای جزئیات بیشتر همراه باشید.

درست حدس زدید. دارندگان نسخه‌ی ۴ گیگابایتی RX 480 متوجه شده‌اند که با استفاده از بایوس نسخه‌های هشت گیگابایتی این کارت، می‌توانند ۴ گیگابایت حافظه‌ی اضافی برای کارت خود آزاد کنند.

۱۷۳c

ظاهرا تعدادی از نسخه‌های اولیه‌ی این کارت، دارای ۸ گیگابایت حافظه بر روی بورد خود هستند و تنها مانعی که برای استفاده از کل حافظه وجود دارد، BIOS کارت است. البته همان‌طور که ذکر شد تمامی کارت‌ها این‌گونه نیستند و اگر قصد دارید شانس خود را امتحان کنید، بهتر است آماده‌ی هر چیزی باشید.

۲۰ نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی در خرده‌فروشی

  • ۲۳۳
۲۰ نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی در خرده‌فروشی

سال‌ها است، روش‌های ابتدایی خرده‌فروشی تغییرات چندانی نداشته‌اند: به فروشگاه بروید، محصول موردنظر را پیدا کنید و آن را بخرید؛ اما هوش مصنوعی کاملا می⁢‌تواند تجربه⁢‌ی خرید سنتی را متحول کند و آن را به سطح بالاتری از شخصی‌⁢سازی، اتوماسیون و افزایش بازدهی ببرد. در ادامه به ۲۰ نمونه از بهبود تجربه⁢‌ی خرده⁢‌فروشی هوش مصنوعی اشاره می‌شود.

۱. Lowes از ربات برای پیدا کردن کالاها استفاده می⁢‌کند

هدایت یک فروشگاه سخت‌⁢افزاری، کار دشواری است. شرکت Lowes با ساخت رباتی به نام LoweBot به هدایت مشتریان در فروشگاه می⁢‌پردازد و کالاهای مورد نیاز آن⁢‌ها را پیدا می‌کند. LoweBot-ها در کل فروشگاه گردش می⁢‌کنند و از مشتریان، سؤال­‌های ساده‌­ای در مورد محصولات مورد نیازشان می­‌پرسند. این ربات⁢‌ها می‌⁢توانند مسیر، نقشه و اطلاعات محصول را به مشتریان بدهند. همچنین می⁢‌توانند انبار فروشگاه و کالاهای موجود را بررسی کنند.

Lowes

۲. Walgreens از هوش مصنوعی برای ردیابی شیوع آنفولانزا استفاده می⁢‌کند

آنفولانزا بیماری ناخوشایندی است که در صورت درمان‌نشدن به‌صورت صحیح می‌تواند مهلک باشد. با اقدامات صحیح می‌توان به‌سلامتی خود و خانواده کمک کرد. شرکت Walgreens با استفاده⁢ از بعضی داده⁢‌های به‌دست‌آمده از دستورالعمل⁢‌های ضدویروسی، به شناسایی بیش از ۸۰۰۰ موقعیت برای ردیابی شیوع آنفولانزا پرداخته است. نقشه‌­های تعاملی آنلاین نه‌تنها به مشتریان در مورد شدت آنفولانزا در محدوده‌­ی آن­ها هشدار می­‌دهند؛ بلکه به وال‌گرینز هم در توزیع محصولات در مناطق آلوده کمک می­‌کنند.

وال گرینز

۳.  Sephora دسترسی به خدمات آرایش صورت را آسان می­‌سازد

برای رسیدن به آرایش صورت دلخواه، بدون نیاز به تست لوازم آرایشی روی صورت، از Sephora کمک بگیرید. ربات Color IQ چهره‌ی مشتری را اسکن می‌کند و پیشنهاد‌ها سفارشی را به او ارائه می­‌دهد. تشخیص رنگ مناسب برای لب نیز برعهده‌ی Lip IQ قرار دارد. در نتیجه دیگر نیازی نیست مشتریان با آزمون و خطا، رنگ مناسب صورت خود را تشخیص دهند.

سفورا

۴. The North Face، به یافتن پوشاک مناسب کمک می‌­کند

می­‌دانید چه نوع کت یا کاپشنی برایتان مناسب است؟ The North Face به کمک شما خواهد آمد. این شرکت با استفاده از فناوری محاسبات شناختی IBM Watson، پرسش‌­هایی در مورد کاربرد و موقعیت مکانی دلخواه مشتریان برای پوشیدن کت مطرح می‌­کند. The North Face با استفاده از این اطلاعات می‌تواند توصیه­‌های سفارشی را به مشتریان ارائه دهد و به آن‌­ها در انتخاب کت متناسب با فعالیتشان کمک کند.

نورث فیس

۵.  Neiman Marcus از هوش مصنوعی برای جستجوی بصری استفاده می­‌کند

فروشگاه لوکس نیمان مارکوس از هوش مصنوعی برای یافتن کالا استفاده می­‌کند. کاربران می‌توانند هرکجا که هستند با اپلیکیشن Snap.Find.Shop از کالای مورد نیاز خود عکس بگیرند. سپس Neiman Marcus با بررسی موجودی و یافتن کالاهای یکسان یا مشابه با کالای درخواستی، به مشتریان در یافتن کالای مورد نظر کمک می­‌کند. نتیجه‌­ی جستجوی تصویری، کالایی با شباهت بالا یا منطبق با کالای درخواستی است.

نیمان مارکوس

۶. Taco Bell به مشتریان در سفارش ساندویچ کمک می­‌کند

گاهی نمی­‌خواهید زیاد در صف خرید ساندویچ معطل شوید. Taco Bell نخستین رستورانی است که امکان سفارش مستقیم غذا را ازطریق هوش مصنوعی فراهم می‌کند. Tacobot با Slack سازگاری دارد و مشتریان می­‌توانند سفارش خود را به‌صورت متنی یا صوتی ثبت کنند. با این ربات می­‌توان سفارش­‌های عمده و خاص را هم ثبت کرد. ربات Tacobell با شوخ‌طبعی به مشتری پاسخ می­‌دهد.

taco bell

۷. Macy، هوش مصنوعی را به واسطه­‌ی درون فروشگاهی خود اضافه می‌­کند

آیا تابه­‌حال وارد فروشگاه شده­‌اید و ندانید چه می­‌خواهید و دنبال چه کالایی هستید؟ اپلیکیشن Macy پاسخ‌­هایی را برای هر فروشگاه مستقل آماده می‌کند. زمانی‌که مشتری در فروشگاه است، با باز کردن اپلیکیشن و چت با ربات AI می‌تواند کالای مورد نظر را پیدا کند. این ربات، حتی می‌تواند ناامیدی و خستگی مشتری در یافتن کالای موردنظر را تشخیص دهد و از کارمندان انسانی می­‌خواهد به خریدار کمک کنند.

ماکی

۸. ربات­‌های والمارت برای اسکن قفسه­‌ی محصولات

والمارت یکی از بزرگ‌ترین فروشگا‌‌‌ه‌­های خرده‌­فروشی جهان به‌حساب می‌آید. این فروشگاه هدف استفاده از ربات‌­ها برای نظارت بر قفسه‌های وسیع را دنبال می‌کند. والمارت در حال حاضر، ربات‌­های اسکن قفسه­‌ی خود را در بسیاری از شعبه‌­های خود تست کرده است.

ربات‌­های والمارت می­‌توانند کمبود کالا، کالاهای فاقد برچسب قیمت و کالاهایی را که نیاز به تغییر دارند در قفسه‌­ها پیدا کنند. بدین ترتیب کارمندان انسانی هم وقت بیشتری را صرف ارتباط با مشتریان می­‌کنند و مطمئن می­‌شوند مشتریان با قفسه­‌های خالی روبه‌­رو نخواهند شد.

والمارت

۹. ThredUP از هوش مصنوعی برای به خاطر سپردن اولویت­های مشتری استفاده می­‌کند

امانت­‌فروشی آنلاین ThredUP اخیرا از جعبه­‌های Goody رونمایی کرده است که یک مجموعه‌لباس­‌ دسته‌­دوم منطبق با سبک پوشش مشتری را دربرمی‌گیرد. مشتری‌­ها می‌توانند لباس­‌های دلخواه را انتخاب کرده و بخرند و سایر­‌ لباس­‌ها را مرجوع کنند. الگوریتم هوش مصنوعی این شرکت، اولویت­ مشتریان را به‌خاطر می­‌سپارد؛ بنابراین بسته­‌های پیشنهادی آینده را بهتر با سبک دلخواه آن­‌ها تطبیق می‌­دهد. دریافت بسته‌­های پیشنهادی برای مشتریان، آسان­‌تر از جستجوی مستقل لباس‌ها است.

thredup

۱۰. آمازون، هوش مصنوعی را جایگزین صندوق­دارها می­‌کند

روش بدون فهرست در خرده­‌فروشی AI با آمازون و فروشگاه انقلابی آن، Amazon Go تکمیل می­‌شود. در این روش، مشتریان می­‌توانند به فروشگاه بروند، کالاهای مورد نیاز خود را از قفسه­‌ها بردارند و بدون مراجعه به صندوق­‌دار از فروشگاه خارج شوند. حسگرها و دوربین‌­های فروشگاه، خرید مشتریان را ردیابی می‌­کنند و پس از خروج، هزینه از حساب آمازون آن‌­ها کسر می‌شود؛ بنابراین با وجود تجربه­‌ی خرید سریع و یکپارچه­‌ی هوش مصنوعی، دیگر لازم نیست مشتریان در صف­‌های طولانی منتظر بمانند.

آمازون گو

۱۱. Uniqlo با هوش مصنوعی، ذهن­‌خوانی می­‌کند

فروشگاه پوشاک Uniqlo در کاربرد علم هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه­‌ی منحصر­به‌­فرد درون‌فروشگاهی پیشتاز است. فروشگاه‌ها از کیوسک­‌های Umood مجهز به AI برخوردار هستند که انواع محصولات را به مشتری نشان می­‌دهند و واکنش آن‌­ها نسبت به رنگ و سبک را ازطریق انتقال­‌دهنده‌­های عصبی اندازه می­‌گیرند. سپس کیوسک AI براساس واکنش هر شخص، محصولات مورد نیاز آن­‌ها را پیشنهاد می­‌کند. حتی لازم نیست، مشتری­‌ها دکمه‌­ای را فشار دهند؛ سیگنال­‌های مغزی آن‌­ها برای سیستم کافی هستند و حس آن­‌ها نسبت به هر کالا را منتقل می­‌کنند.

یونیکو

۱۲. West Elm سبک و محصول را به یکدیگر پیوند می­‌زند

مشتری‌­ها معمولا استایل مبلمان و اثاث منزل را به‌صورت فیزیکی انتخاب می­‌کنند؛ اما West Elm این کار را ازطریق هوش مصنوعی انجام می­‌دهد. Pinterest Style Finder با اسکنِ بردهای پینترست مشتریان، از سبک دلخواه آن­‌ها آگاه می­‌شود و فهرستی از کالاهای دکوراسیون منزل را پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه مشتریان به‌سادگی می­‌توانند به طراحی زیبا و دلخواه خانه­‌ی خود برسند.

وست الم

۱۳. Sam's Club خرید عمده را بهبود می­‌دهد

فروشگاه عمده­‌فروشی Sam's Club اخیرا نسخه‌­ای کوچک‌تر و مجهز به AI از فروشگاه خود به نام Sam's Club Now را افتتاح کرده است. مشتریان بدون نیاز به ایستادن در صف­‌های خرید می­‌توانند به خرید از این فروشگاه بپردازند. اپلیکیشن فروشگاه هم بهترین و بهینه‌­ترین مسیر کالا را براساس فهرست خرید مشتریان در اختیار آن‌­ها قرار می­‌دهد.

سمز کلاب

۱۴. Olay از هوش مصنوعی برای سفارشی­‌سازی مراقبت‌­های پوستی استفاده می‌­کند

مشتریان Olay به کمک هوش مصنوعی می­‌توانند بدون نیاز به مراجعه به متخصص پوست، از درمان و مراقبت­‌های پوستی سفارشی برخوردار شوند. مشتریان با اپلیکیشن Skin Advisor از چهره­‌ی بدون آرایش خود سلفی می­‌گیرند و این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای بیان سن پوستی آن‌­ها استفاده می­‌کند. این اپلیکیشن سلامت و بهداشت پوست را ارزیابی می­‌کند و توصیه­‌ها و پرهیز­های غذایی لازم را برای درمان پوست ارائه می‌­دهد.

اولی

۱۵. اپلیکیشن Kroger، پیشنهاد‌ محصول را سفارشی­‌سازی می­‌کند

فروشگاه زنجیره‌­ای Kroger ایده‌­ی قفسه­‌های هوشمند را می‌آزماید. درحالی‌که مشتری در راهروی فروشگاه قدم می‌زند و اپلیکیشن Kroger خود را باز کرده است، حسگرها به شناسایی او و محصولات مورد علاقه­‌ی او می­‌پردازند. برای مثال اپلیکیشن، محصولات بدون گلوتن یا اسنک‌­های مناسب کودکان را بنا به علاقه­‌ی مشتری، پیدا می­‌کند. این اپلیکیشن می‌تواند یک نوع قیمت­‌گذاری فردی را هم ارائه دهد و درصورتی‌که کالایی در فهرست خرید برای فروش قرار داده باشد، به خریدار هشدار می­‌دهد.

کروگر

۱۶. H&M از هوش مصنوعی برای حفظ موجودی کالاهای محبوب استفاده می­‌کند

فروشگاه لباس­‌فروشی محبوب H&M یکی از فروشگاه­‌های مطرح و شناخته­‌شده در سطح جهان است. این فروشگاه از هوش مصنوعی برای تحلیل دریافتی و خروجی فروشگاه و ارزیابی خرید در هر فروشگاه استفاده می­‌کند. الگوریتم یادشده به فروشگاه در بهبود کالاها و موجودی در موقعیت­‌های مشخص کمک می­‌کند. برای مثال داده‌­ها نشان می­‌دهد، دامن‌­های گل‌دار در فروشگاه­‌های شهری، فروش بهتری دارند و موجودی را براساس تقاضای مشتریان تغییر می‌دهند.

اچ اند ام

۱۷. Zara با هوش مصنوعی، سفارش محصول را بهبود می‌­دهد

خرید و سفارش آنلاین یکی از گزینه­‌های محبوب مشتریان است. شرکت مد Zara اخیرا از ربات­‌ها برای کمک به مشتریان در برداشتن محصول استفاده می‌­کند. وقتی مشتری وارد فروشگاه می­‌شود، کد برداشت محصول را وارد می­‌کند و رباتی همراه او وارد انبار می‌­شود با پیدا کردن سفارش، ربات آن را ازطریق یک جعبه تحویل می‌­دهد. این روش برای دریافت سفارش مشتری، بهینه و سریع عمل خواهد کرد.

زارا

۱۸. ربات Starbucks، سفارش قهوه را آسان­‌تر می­‌سازد

غول قهوه‌­سازی دنیا، سفارش قهوه را با فناوری صوتی مجهز به AI، آسان­‌تر کرده است. مشتریان می‌توانند با اپلیکیشن My Starbucks Barista چت کنند و به ثبت سفارش بپردازند. سفارش صوتی در این اپلیکیشن به متن تبدیل می‌شود. سپس مشتریان با مراجعه به شعبه­‌ی استارباکس می‌­توانند سریع‌تر سفارش خود را تحویل بگیرند.

استارباکس

۱۹. رختکن‌­های آینده­‌ی American Eagle

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در اتاق رخت­کن متوجه شوید سایز یا رنگ اشتباه را برداشته­‌اید. در اتاق‌­های تعاملیAmerican Eagle دیگر نیازی به درآوردن لباس و ترک اتاق یا کمک خواستن از کارمندها ندارید. مشتری در این اتاق‌­ها می‌تواند کالای مورد نیاز خود را اسکن کند و موجودی را بررسی کند. این فناوری می‌تواند براساس نیاز مشتری، محصولات مورد نیاز او را پیشنهاد دهد.

امریکن ایگل

۲۰. فروشگاه هوشمند Rebecca Minkoff

ربکا مینکاف دارای سه شعبه در آمریکا و اولین برند مجهز به فروشگاه­های متصل است. این فروشگاه‌­ها برای آینه­‌های هوشمند و لمسی خود از هوش مصنوعی استفاده می­‌کنند. مشتریان می‌توانند ازطریق آینه‌­ها به مرور کالاها بپردازند. سپس در اتاق­‌های رختکن تعاملی با گزینه­‌های نورپردازی آنلاین، لباس­‌ها را تست کنند. آینه‌­های اتاق رختکن از فناوری RFID برای آگاهی از علایق مشتریان استفاده می‌­کنند تا رنگ و اندازه­‌ی متناسب با آن­‌ها را پیشنهاد دهد.

ربکا مانکیف

هوش مصنوعی اکنون توانایی نگارش محتوای باکیفیت را دارد

  • ۲۱۲
هوش مصنوعی اکنون توانایی نگارش محتوای باکیفیت را دارد

اگر به این باور رسیده باشید که هوش مصنوعی، می‌تواند روزی همه‌ی فرایندها را به‌صورت اتوماسیون در بیاورد، از شنیدن خبر نگارش محتوا توسط آن، شگفت‌زده نمی‌شوید. بسیاری از مؤسسه‌های بزرگ رسانه‌ای همچون نیویورک تایمز، اسوشیتدپرس، رویترز، واشنگتن پست و یاهو اسپرت، امروزه از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند.

طبق آمارهای منتشر شده، The Press Association می‌تواند ماهانه ۳۰ هزار خبر محلی را با به کارگیری هوش مصنوعی تولید کند. البته، می‌توان حدس زد که بسیاری از آن اخبار، با فرمول‌هایی ساده از ترکیب موارد دیگر تشکیل می‌شوند. البته، امروز هوش مصنوعی توانایی تولید محتوای خلاقانه را دارد و از متون ترکیبی به مرحله‌ای جدید رسیده است. محتوایی که می‌تواند در قالب شعر یا حتی رمان عرضه شود.

هوش مصنوعی چگونه محتوا می‌نویسد؟

فرایند نرم‌افزاری که از داده‌های موجود، نوشته تولید می‌کند، به‌نام Natural Language Generation یا NLG شناخته می‌شود. درحال‌حاضر، از آن فرایند در نیازهای متعدد تولید محتوا در جهان استفاده می‌شود. از کاربردهای امروزی تولید محتوای ماشینی می‌توان به گزارش‌های کسب‌وکارها، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده، ارتباطات پیامی داخل اپلیکیشن‌ها، به‌روزرسانی پورتفولیوی مالی مشتریان و موارد دیگر اشاره کرد.

هوش مصنوعی

اولین مرحله از NLG، با مشخص کردن نوع محتوای مورد نیاز شروع می‌شود. هر نوع از محتوا از پست‌هایشبکه‌های اجتماعی تا گزارش‌های مالی و شعر و نوشته‌های ادبی، سبک نوشتاری منحصربه‌فرد و زیرساخت‌های مشخص دارند. تعیین زیرساخت‌ها و طرح اولیه که به‌نام الگو نیز شناخته می‌شود، توسط کاربر نهایی سیستم، زیرساخت خود NLG یا ارائه‌کننده راهکارهای نرم‌افزاری آن تعیین می‌شود.

سیستم هوش مصنوعی علی بابا، برای فروشندگان در این سرویس، تولید محتوا خواهد کرد

هوش مصنوعی باتوجه‌به ساختار مورد نظر، از داده‌ها محتوا تولید می‌کند

از میان ابزارهای NLG موجود می‌توان به Quill از شرکت Narrative Science، سرویس Polly از آمازون و Wordsmith شرکت Automated Insights اشاره کرد. سرویس متن به صوت گوگل نیز در میان آن دسته‌بندی قرار می‌گیرد. برخی سازمان‌های رسانه‌ای همچون واشنگتن پست (سرویس Heliograf) هم ابزارهای اختصاصی خود را توسعه داده‌اند.

مانند همه‌ی راهکارهای هوش مصنوعی، مالکیت و دسترسی به داده، حیاتی محسوب می‌شود. درباره‌ی موضوع نگارش توسط هوش مصنوع، داده‌های ساختاربندی شده به نرم‌افزار تزریق و در فرایندهای «منطق شرطی» پردازش می‌شود. به‌تعریف ساده، هدف نهایی آن است که خروجی، تا حد امکان به محتوایی شبیه به متن تولیدشده توسط انسان، تبدیل شود.

content

چرا شرکت‌ها در تولید محتوای ماشینی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

مانند همه‌ی کاربردهای هوش مصنوعی، NLG هم به انسان‌ها امکان می‌دهد تا دیتاست‌های عظیم‌تر را پردازش کنند و همچنین، در تولید دیتاست‌ها هم بازدهی بیشتری داشته باشند. سازمان‌هایی که از راهکارهای NLG برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، هزاران محتوا را در طول زمانی تولید می‌کنند که یک انسان، برای تولید یکی از آن‌ها نیاز دارد.

ارائه‌ی متون گزارشی، یکی از کاربردهای مهم NLG است

تولید متون طبیعی با هوش مصنوعی، قابلیت شخصی‌سازی را نیز در سطوح بالا ارائه می‌کند. چنان رویکردی، قطعا به بهبود سرویس و تجربه‌ی کلی برای مشتریان خواهد انجامید. به‌عنوان مثال می‌توان به گزارش‌هایی اشاره کرد که به‌صورت اختصاصی برای هر سازمان، با استفاده از داده‌های خود آن‌ها، ارائه می‌شود.

پردازش طبیعی زبان، در روند پیشرفت خود به افراد کمک می‌کند تا داده‌ها را به‌صورت معنادارتری برای افراد ناآشنا با علوم داده، عرضه کنند. به‌عنوان مثال، با آن که نمودار و تصویر، برای درک بسیاری از موارد مفید هستند، برخی افراد در درک آن‌ها مشکل دارند. در آنجا، هوش مصنوعی می‌تواند تفسیری از داده‌های نموداری درکنار آن‌ها ارائه دهد تا مخاطب، درک بهتری از آن‌ها پیدا کند.

کلمات(words)

مثال‌هایی از به‌کارگیری هوش مصنوعی در تولید محتوا

بانک آلمانی Commerzbank برای کاهش زمان تحقیقات و همچنین هزینه‌های خود، از هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌های تحقیقات دارایی استفاده می‌کند. آن فرایند، هنوز به‌صورت کامل خودکار نیست، اما فناوری مورد استفاده، اکنون می‌تواند حدود ۷۵ درصد از کارهای تحلیل‌گران سنتی دارایی را انجام دهد.

کاربردهای اتوماسیون در خبرنگاری نیز به‌وفور در دنیای امروز دیده می‌شوند. آن کاربردها در اتاق‌های خبر سرتاسر جهان، فرایندهای متنوعی از افزایش سرعت احقیق تا حقیقت‌سنجی اخبار، بررسی نظرات، ساده‌سازی روند کاری و حتی حذف اخبار جعلی و از همه مهم‌تر، نوشتن محتوا را انجام می‌دهند. 

بسیاری از سرویس‌های خبری هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

اسوشیتدپرس، اکنون از هوش مصنوعی برای نوشتن هزاران گزارش ورزشی استفاده می‌کند. نرم‌افزار آن‌ها با پیروی از الگوی طراحی‌شده، داده‌ها را اسکن کرده و بخش‌هایی از مسابقه‌ی ورزشی که برای خواننده جذاب و مهم هستند را استخراج می‌کند. شناخت لحن زبات، برای تولید محتوایی که طبیعی به‌نظر برسد، حیاتی محسوب می‌شود.

در مثالی دیگر، بسیاری از مؤسسه‌های مالی، با استفاده از پلتفرم Quill شرکت Narrative Science، با سرعت بالا گزارش‌های مالی ۱۰ تا ۱۵ صفحه‌ای تولید می‌کنند. از میان مشتریان آن سرویس می‌توان به Groupon، Forbes و USAA اشاره کرد.

content recycling

هوش مصنوعی، در خلاصه‌سازی متون بلند نیز کاربرد زیادی دارد. چنان رویکردی، نیاز به درک متن منبع از سوی الگوریتم دارد. سپس، معنا و جزئیات مهم متن، در یک خلاصه‌ی شیوا و قابل فهم، عرضه می‌شود.

جالب است بدانید استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا، منجر به نوشتن رمانی به‌نام The Day a Computer Writes a Novel شد که تا مراحل کسب جایزه نیز پیش رفت. در نمونه‌های دیگر آثار ادبی، داستان‌های کوتاه و شعر هم به‌چشم می‌خورند.

به‌هرحال، باوجود موفقیت‌های به‌دست آمده، هنوز مراحل متعددی باید طی شود تا ماشین‌ها، محتوایی با سطح خلاقیت و هوش نزدیک به انسان تولید کنند. البته، پیشرفت‌های کنونی ما را به فکر وا می‌دارد که دیگر، کدام آثار خلاقانه، کاملا انسانی خواعند بود و نوشتن باکیفیت، شامل چه مواردی می‌شود؟

آیا می‌توانید محتوای تولیدشده توسط ربات را شناسایی کنید؟ ابزارهای جالبی اکنون در اینترنت وجود دارند که آزمایش شناخت محتوای روباتیک و انسانی را عرضه می‌کنند. به‌عنوان مثال، نیویورک تایمز در این لینک، آزمونی را ارائه می‌کند که می‌توانید دقت خود را در شناسایی محتوای روباتیک، بررسی کنید. اگر هم تمایل به آزمایش نوشتن محتوا با هوش مصنوعی دارید، از این ربات استفاده کنید. 

آیا شما هم نمونه‌های فارسی تولید محتوا با ربات می‌شناسید؟ آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

آموزش تصمیم‌گیری عقلانی و درک اجتماعی به هوش مصنوعی توسط فیس‌بوک

  • ۲۲۷
آموزش تصمیم‌گیری عقلانی و درک اجتماعی به هوش مصنوعی توسط فیس‌بوک
یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد.
آموزش تصمیم‌گیری عقلانی و درک اجتماعی به هوش مصنوعی توسط فیس‌بوک
یان لیکان به عنوان مدیر هوش مصنوعی فیس‌بوک در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که این کمپانی در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای است که می‌تواند به ساخت دستیارهای هوشمند مکالمه‌ای بیشتر و نظارت به محتوای فیس‌بوک به‌طور هم‌زمان بینجامد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet ،لیکان در این رابطه بیان کرد که: «فیس‌بوک در زمینهٔ استفاده‌های بیشتر علاقه‌مند به ارائه دستیارهای هوش مصنوعی است که سطحی از عقل سلیم را در خود داشته باشد. آنها دانش پیش‌زمینه دارند و شما می‌توانید در رابطه با هر موضوعی با آن‌ها بحث کنید.»
 

بنابر گزارش‌ها لیکان قصد دارد دستیار هوشمند فیس‌بوک را بیش‌ از پیش به انسان‌ها شبیه نماید و آنها را به‌گونه‌ای طراحی کند که پاسخ جهان نسبت به تعاملاتی که با آن دارند را درک کنند.
فیس‌بوک در کنار دستیار هوشمند خود، اعلام کرد که می‌خواهد تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای را طراحی کند که بتوانند به‌طور هم‌زمان به محتوا نظارت کنند و به‌ این‌ ترتیب به انسان‌ها کمک کنند تا بفهمند که چه چیزهایی را باید در این شبکه اجتماعی قرار دهند و چه مواردی را حذف کنند. این شرکت همچنین می‌خواهد میزان مصرف تراشه‌های هوش مصنوعی را پایین بیاورد و سرعت پردازش اطلاعات آنها را افزایش بدهد.
 
فیس‌بوک در ماه آوریل سال گذشته میلادی تیم طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی ویژه این کمپانی را ایجاد کرد که هدف آن رقابت با دیگر غول‌های فناوری نظیر گوگل، اینتل و کوالکام بود.
این کمپانی افرادی را در مشاغلی برای تراشه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای هدست‌های واقعیت مجازی اوکلوس استخدام کرد.

فیس‌بوک هم‌اکنون از هوش مصنوعی برای کاربری‌هایی نظیر مبارزه با ربات‌هایی که اکانت‌های جعلی می‌سازند تا درست کردن تصاویر دوستان اعضای این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند.
 
لیکان همچنین اعلام کرد که این روزها تراشه‌ها برای یادگیری عمیق ساخته نشده‌اند و تلاش برای بهینه‌سازی آنها روزبه‌روز بیشتر می‌شود.  

گوشی تاشوی سامسونگ را 200 هزار بار تا کنید + ویدیو

  • ۲۰۵
گوشی تاشوی سامسونگ را 200 هزار بار تا کنید + ویدیو
 بر این اساس گفته می‌شود که اگر شما به صورت میانگین روزانه 100 بار «گلکسی فولد» را باز و بسته کنید تا 5 سال هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.
گوشی تاشوی سامسونگ را 200 هزار بار تا کنید + ویدیو
سامسونگ که همه برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه جهانی نخستین گوشی هوشمند تاشو مجهز به نمایشگر منعطف را انجام داده است، امروز به صورت رسمی تصویر ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد شرکت کره‌ای این گوشی هوشمند را در مرحله کارخانه‌ای چگونه مورد آزمایش قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از وِرج، سامسونگ در زمینه انجام آزمون‌های پیچیده برای تشخیص توانایی‌ دستگاه‌های الکترونیکی تبحر فراوان دارد و این بار «گلکسی فولد» خود را با تست‌های تخصصی مورد سنجش قرار داده است.

در تصویر ویدیویی که سامسونگ منتشر کرده است نشان داده می‌شود که این گوشی هوشمند توسط روبات‌های مخصوص به صورت مداوم باز و بسته می‌شوند تا مشخص شود نمایشگر منعطف آن تا چه اندازه توانایی دارد. تمام گوشی‌ها در این تصویر ویدیویی با هماهنگی کامل باز و بسته می‌شوند و مهم‌تر از همه اینکه، سامسونگ آنها را در آزمون‌های استرس هم قرار داده است. بر این اساس شرکت سامسونگ وضعیت «گلکسی فولد» را بررسی کرده است که اگر دو بخش گوشی توسط کاربر به درستی بسته نشود یا پس از باز و بسته شدن‌های مکرر، شکل ظاهری گوشی هوشمند باز هم متعادل و زیبا به نظر برسد.

سامسونگ در توضیحات خود اعلام کرده است کاربران می‌توانند این گوشی هوشمند را 200 هزار بار بدون بروز کوچک‌ترین مشکل باز و بسته کنند. با این توضیح گفته می‌شود که اگر شما به صورت میانگین روزانه 100 بار «گلکسی فولد» را باز و بسته کنید تا 5 سال هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

در اینجا می‌توانید تصویر ویدیویی روبات‌هایی سامسونگ که گوشی هوشمند «گلکسی فولد» را 200 هزار بار باز و بسته کرده‌اند مشاهده کنید.
 
 
 
 
ویدئو